Kaip išsirinkti žuvų taukus ir ką būtina žinoti prieš juos vartojant

Aktualijos
Nustatymai

Konsultuojame, komentuojame

Žuvų taukai – maisto papildas, ypač aktualus šiuolaikiniam žmogui. Tačiau kaip išsirinkti iš tokios gausos, siūlomos vaistinėse? Daugiau apie žuvų taukus papasakojo „Camelia“ vaistininkė Virgilija Bečelytė.

Žuvų taukus pradėti vartoti naudinga prieš peršalimo ligų sezoną. Vaistininkė V. Bečelytė sako, kad kaip ir bet kurį maisto papildą, žuvų taukus rekomenduojama nuosekliai naudoti 3 mėnesius, o po to padaryti pertrauką.

„Ištisus metus vartoti žuvų taukų tikrai nereikia ir tai net nerekomenduojama. Jei žuvų taukus vartosite ištisus metus, smarkiai apkrausite kepenis, taip atsiras pavojus šio organo suriebėjimui“, – sako vaistininkė.


Kaip išsirinkti žuvų taukus?

Prieš pradedant vartoti žuvų taukus vaistininkė pataria apsibrėžti, kokį tikslą norime pasiekti – sustiprinti imuninę sistemą, sumažinti cholesterolio kiekį, nuovargio jausmą ar pagerinti odos būklę.

„Yra grynų žuvų taukų, yra ir sudėtinių, kuriuose papildomai yra ir vitaminų bei kitų medžiagų“, – sako V. Bečelytė.

Žuvų taukuose yra ne tik mūsų sveikatai reikalingų omega-3 riebalų rūgščių, kurių taip sunku gauti dažnai žuvies nevalgantiems žmonėms, tačiau ir omega-6, omega-9, antioksidantų, vitaminų A, B, E, D, kofermento Q10.

Žmonės, sergantys širdies ir kraujagyslių ligomis, turėtų rinktis žuvų taukus su didesniu omega-3 riebiųjų rūgščių kiekiu. EPR, DHR riebiosios rūgštys padeda sumažinti blogojo cholesterolio kiekį, tad norint pasiekti gerą rezultatą, tokius žuvų taukus reikėtų vartoti bent tris mėnesius.

Širdies kraujagyslių sistemai skirtuose žuvų taukuose taip pat papildomai būna vitaminų A, E, kofermento Q10. Jei žmogus vartoja beta blokatorius, jie dažnai sukelia silpnumą, o Q10 suteikia energijos, tad šį nemalonų pojūtį gali sušvelninti.

EPR, DHR riebiosios rūgštys taip pat naudingos smegenų funkcijos palaikymui, regėjimo gerinimui.

Pasak „Camelia“ vaistininkės, omega-6 riebalų rūgštys naudingos odos elastingumui, stangrumui palaikyti, taip pat reikalingos nervų sistemai. Omega-9 riebalų rūgštys būtinos kraujagyslių sienelių elastingumui, taip pat odos būklei pagerinti, nuovargiui mažinti, kovoti su širdies ir kraujagyslių ligomis.


Geriausia gerti šaukštais?

Žuvų taukus gerti kapsulėmis ar šaukštais? Vaistininkė V. Bečelytė sako, kad yra įvairių nuomonių ir patarimų, tačiau geriausia pačiam žmogui pasirinkti, kaip jam patinka. Pavyzdžiui, turintiems didelį blogojo cholesterolio kiekį ir sergantiems širdies bei kraujagyslių ligomis, gydytojai rekomenduoja rinktis būtent skystus žuvų taukus su didesne omega-3 riebiųjų rūgščių doze ir gerti ryte.

„Kas nepakenčia žuvų taukų skonio, renkasi kapsules ir tai tik­rai nėra kažkuo prastesnis pasirinkimas nei gerti žuvų taukus šaukštais. Svarbu išgerti reikiamą dienos dozę: profilaktiškai – 2 kapsules, o kai kuriais atvejais rekomenduojama dozę didinti net iki 6 kapsulių per dieną. Jei turite tam tikrų sveikatos negalavimų, patariu dėl paros dozės pasitarti su specialistais“, – sako V. Bečelytė.

Pasaulio sveikatos organizacija rekomenduoja sveikiems žmonėms kasdien suvartoti nuo 300 iki 500 mg EPR ir DHR riebalų rūgščių (bendrai). Tai atitinka 1–2 tokios koncentracijos riebalų rūgščių omega-3 kapsules per parą.

„Bičiulystės“ inf.

 

Rėmėjai

dnt_puslapyje_pirmas
SRfondas_puslapyje_antras
rėmėjai
TAIP PAT SKAITYKITE
rubrika portale TV3.lt