A, Spa
15 Nauji straipsniai

Įsimintina išvyka po Panemunės pilis

Vilkaviškiečiams gerą įspūdį paliko Panemunės pilis.

Bendruomenių veikla
Nustatymai

Vilkaviškis:

Vilkaviškio krašto neįgaliųjų draugijos pirmininkė Valė Masiliūnienė „Bičiulystei“ papasakojo apie daug įspūdžių palikusią išvyką po Panemunės pilis.

Pavasariui besibaigiant kilo mintis draugijos narius pakviesti į išvyką po Panemunės pilis. Gražiškių padalinio vadovei Onutei Liukinevičienei pritarus, surinkome grupelę norinčiųjų ir išvykome. Kelionę pradėjome nuo Jurbarko. Bevažiuodami mėgavomės Nemunu ir kitais gamtos vaizdais. Netrukus išvydome tarp medžių dunksančią senąją Panemunės pilį. Ji skiriasi nuo kitų Lietuvos pilių, gal todėl atrodo tokia paslaptinga. Tvenkinių supamos renesansinės pilies viduje galima pamatyti, kaip gyveno jos šeimininkai, jiems tarnavę žmonės, kaip bendravo, ką valgė, kuo rengėsi, kas juos džiugino ar liūdino. Iš pilies bokšto pasižvalgėme po vaizdingas apylinkes. Apžiūrėjome pilies karcerį bei archeologinius radinius, atkurtą XVIII a. virtuvę, duonos kepimo krosnis. Matėme buvusias gyvenamąsias patalpas su vietomis išlikusia autentiška sienų tapyba ir Vilniaus dailės akademijos šiuolaikinio meno parodą.

Neišdildomą įspūdį paliko ir Raudonė. Daugelio nuomone, tai viena gražiausių pilių. Apžiūrėjome ją iš išorės, fotografavome, ėjome į vidų. Čia mus pasitiko mokyklinis skambutis, mokinukai ir mokytojos. 1965 m. Raudonės pilis restauruota ir pritaikyta mokyklai. 1968-aisiais atstatytas jos didysis bokštas. Į jį galima pakilti laiptais, iš apžvalgos aikštelės pasigrožėti atsiveriančiais vaizdais.

Apsilankėme ir ant aukšto Nemuno kranto įsikūrusiame Belvederio dvare. Gerą įspūdį paliko Raudondvario pilies dvaras. Iš istorijos žinoma, kad iki pat Pirmojo pasaulinio karo dvaras priklausė grafų Tiškevičių giminei. Piliai didingumo teikia įspūdingas bokštas.

Toliau keliavome Kauno pilies link. Mediniu tiltu patekome į jos prieigas. Pilies šeimininkai mus maloniai sutiko, supažindino su jos istorija. Apžiūrėjome pilį, gėrėjomės gamta, panoraminiu miesto vaizdu.

Kelias vedė namų link, o mintyse jau brendo naujų išvykų maršrutai. Kelionės plečia akiratį, padeda bendrauti, geriau pažinti vieniems kitus. Todėl visi draugiškai nusprendėme – keliausime ir ateityje.